Wednesday, September 15, 2010

I Fell Used (friend with benefit)

Hari ini aku telah tersedar sesuatu bende yang aku mula-mula tak nak percaya tapi buktinya telah ada di depan mata iaitu betapa CELAKA dan HAMPEH nyer memliki sahabat-sahabat yang dahulunya disangkakan akan kekal sampai mati tetapi rupenye bila dah besar lebih kepada kawan untuk benefit diri mereka sendiri. Malam ni aku memang rasa hampeh betol. Ramai sungguh rupenye member-member aku yang mempergunakan aku atas kelebihan yang aku ade. Bila nak mintak tolong memang beriya2 tapi bile dah ditolong memang nak klik butang BUZZ kat YM pown xkn dapat merasa arr.
 
Mula-mula aku sangkakan benda ini terjadi kat kolej jer. Kat kolej jujur aku cakap aku takde ramai kawan. Nak wat camne aku dulu dok apartment ngan budak senior. Kat kelas plak aku malas nak bergaul sebab member2 time orientasi tak sekelas dengan aku. Aku tak kisah sangat sebab belajar sorg2 lagi best bagi aku. Tapi bile nak dekat hujung sem memang ramai betol orang tak dikenali akan sms atau ym aku. Ingat nak tanye khabar rupenye nak tanya pasal esenmen. Celaka lantak korg aku memang anti betol dengan member2 macam ni. Pastu bile aku dah ade kereta memang ramai sungguh yang nak berkawan dengan aku. Mintak maaf laa kalo nak tumpang kereta aku memang tak dapat laa wei. Aku ingat budak2 kat kolej jer mcm ni rupenye member2 seperjuangan dulu pown macam tu jugak. Memang tak disangka2 betol.
 
Tapi baru-baru ni aku perasan bende ni telah terjadi juge dekat member2 aku dulu. Apa gunanya add kawan kat Facebook atau YM tapi langsung tak bertegur. Baik remove jer aku dari friendlist korg. Aku pikir maybe diorg ni busy atau jenis idle ker ape ker tapi idle ape kejadah sampai ade yang berchatting guna STATUS kat YM. Mencapap pown agak2 arr x payah ko nak spam YM aku sial. So kadang-kadang aku machokan laa diri aku tekan butang BUZZ kat YM tu dan dengan pantas mereka akan reply, "bob sori aku bnyk esenmen arr sembang NANTI yer". Aku pown tak kisah tapi mmg aku dah biasa dah perkataan NANTI yang mempunyai makna sama erti dengan NEVER. Mmg SIAL.

Tapi kadang-kadang ade jugak member2 aku yang BUZZ aku. Ku sangkakan masih ade erti persahabatan tapi rupe-rupenye ade niat lain seperti MINTAK TOLONG watkan esenmen. Esenmen kau aku nak kene buat ker. Kalo course same takper jugak ni tak terang-terang ko tau course aku lain ngan korg. Kadang-kadang bende remeh yang ditanye. Mcm dah xde internet nak cari maklumat2 tu padahal YM bleh plak on. Korg ingat aku ape KAUNTER PETANYAAN or KAMUS BERGERAK?? Sekarang ni aku baru perasan yang kebanyakkan member2 aku akan BUZZ ak atau SMS aku semata2 bersebab. Kadang2 mintak tolong tumpang kereta aku mintak tolong itu mintak tolong ini. Korg tak rase MUKA TEMBOK ker bile korg mintak tolong kat orang yang korg jarang tegor?? Aku dulu baik hati jugak laa tolong sekarang mintak maaf laa ekk aku pikir 80 kali dulu lepas ni.

Bile time cuti pula mereka2 ini akan rajin arr wat reunion2. Well for me REUNION=HUHAHUHA. Menyusahkan aku jer sekali lagi aku dipergunakan apabila aku diminta menjadi drebar mereka. Pastu bnyk songeh pown ade mintak amik kat depan rumah laa kat situ laa kat sini laa. Xde rase seperti seorang PENUMPANG langsung. Sometimes bile aku tak pergi bende2 alah ni mulalah mereka2 akan wat statement "bob ko dah SOMBONG arr" atau "asal ko tak datang bob SAMPAI HATI ko". Aku sombong ekk well FUCK YOU I WONT DO WHAT YOU TELL ME.... MOTHERFUCKERS !!!!!!!!

Sebenarnya banyak lagi aku bleh cerita pasal KARENAH kawan2 aku tapi aku malas arr. Belum aku bukak cerita pasal berpuak2 lagi. Pasal korg BERPUAK pown aku nak kene TEMPIAS ker ceh. Akhir sekali aku nak cakap kat sini kepada sesiapa yang terbaca post ak ni and kalo sesiapa TERASA HATI aku nak ucapkan PADAN MUKA BEST TAK RASE HATI MENTAH TAK BEST KAN and kepada sesiapa yang lepas ni nak MARAH MERAJUK dengan aku, well i dont mind arr. Dah besar perangai budak2. Berubah wei berubah.




3 comments:

  1. exactly!
    but nizam once ko dh kwn gn aku ill treat u as my bsfren..honestly ak jenis x pilih kwn,even ko ade kete or not bnda tu xbg efect pn kat ak.da most important thing is frenship ok! n ignore je gn org yg ske take advantages n x tao nilai pshbatan..no matter what ill b ur fren.n try my best 2 b ur gud lstner if u need me..antyime! ;p chill okay!

    ReplyDelete
  2. sob sob terharu bila org yang aku baru kenal pown x buat aku mcm tahi mcm org yg dah lame aku kenal..

    ReplyDelete