Friday, November 26, 2010

Hari Jumaat of the 90's




Hari Jumaat yang mulia ni buat pertama kalinya dalam hidup aku sebagai seorang budak UEL aku kene attend kelas petang. Hampeh punye lecturer dah tak datang rajin-rajin plak die nak wat kelas ganti. Macam die tak tau yang student malas attend kelas petang hari Jumaat, kelas 3 jam plak tu hampeh tol. Bile dipikirkan balik aku dah lame tak pergi kelas time petang-petang. Last time aku pergi kelas petang rasenye darjah 5 kot itu pown sebab aku ade sekolah agama (aku berenti sekolah agama darjah 5).

Teringat plak aku mase kecik2 dulu especially time darjah dua . Time tu sekolah rendah aku petang and aku tak sekolah agama lagi time tu (sekolah agama aku start darjah 3). Biase kecik2 dulu kul 9 aku dah bangun dah sekarang ni kalo bangun kul 9 awal lagi betol x?? Biase aku x mandi aku gosok gigi jer (kadang2 kumur2 cukup) pastu terus "breakfast" makanan2 yang mak aku masak pagi tu. Time2 camni aku biase bukak NTV7. Ape jadah TV3 cerita tamil, TV1 ngan TV2 aku mmg tak suka bukak. NTV7 waktu ni mmg music video jer keudara. Aku siap leh hafal setlist die lagi. Antara lagu yang popular ke udara lagu kat atas tu arr. XTINA AGUILERA opps time tu masih CHRISTINA AGUILERA lagi. Dulu METALLICA mane nak masuk tv Malaysia kecuali lagu NOTHING ELSE MATTERS so aku tak kenal laa sgt dorg. Alah lagi pown aku time tu beringus relax2 sudah.

Time tu BACK STREET BOYS, BRITNEY SPEARS ngan NYSNC mmg conquer NTV7. Tapi ade jugak lagu2 lain yang fames mcm lagu IRIS-GOO GOO DOLLS ngan FASTBALL-THE WAY. Ooo yer RHCP fames gak time tu. MADONNA lak ade lagu die bertajuk FROZEN (org ckp lagu illuminati) yang fames gak time tu. Lagu MELAYU plak?? entah arr tak perasan plak aku aku rase takde kot.



Ni arr lagu FASTBALL-THE WAY tipu arr kalo mereka yang lahir time 90an tak familiar ngan lagu ni

NTV7 ni pown hormat gak time sembahyang Jumaat. Nak dekat kul 1 setlist dorg berubah jadi setlist nasyid. Time ni RABBANI, HIJJAZ, RAIHAN arr conquer. Aku bile dgr lagu2 nasyid ni keudara aku baru arr mandi nak prepare ke masjid laa katekan. Macam ni laa keadaan idup aku di hari Jumaat of the 90's, rindu sungguh bile teringat balik time tu.

PS:- walaupun aku sekolah agama tak habis tapi tak bermakna aku ni rosak akidah orangnye -____-

3 comments:

  1. gila arh! ingat satusatu playlist time tu. HAHA kudos dude! rindu wey zaman kecik2, zaman tak ada masalah. heh!

    ReplyDelete
  2. Kini kuhilang arah tidak bersamamu
    ku luahkan
    isi dalam hatiku
    kau menolakku
    tak terima
    kerna itu kita tidak searah
    kini kuhilang arah tidak bersamamu

    nah tanya Idham bendani

    ReplyDelete
  3. syikin: hahaha mmg time kecik2 dulu best, keje skola tak siap mane effect carry mark, perkataan presentation pown tak wujud dalam kepala otak lagi, tapi skrg hampeh sungguh, how i miss the good old days where school can be fun (although i hate school at that time)

    auni: tahu dah the way malay version.. dah tau lame kot.. haiz..

    ReplyDelete