Sunday, November 7, 2010

This is Why Manchester United is the Bes

patotnye aku dudok sebelah si ROONEY tu tapi KTM delay lak tak sempat aku nak kejar photoshoot ni
 
Aku minat MANCHESTER UNITED sejak aku kecik lagi. First time aku minat ManU mase aku jumpe poster dorg kat depan CC bawah umah aku. Brader CC tu minat ManU agaknye, lepas tengok poster tu aku jatuh cinta ngan ManU, so aku decide nak sokong ManU walaupun tak pernah tengok diorang main lagi. Hujung tahun tu plak aku dapat tahu ManU berjaya menang "TREBLE". Jadah time tu aku tak tau pown ape makne treble tu. Aku tumpang gembira je arr. Time darjah 5 plak ASTRO pertama kali dicucuk kat TV buruk rumah aku tu. Time tu laa first time aku tengok ManU punye game. Skuad time tu mmg oldies habis ade BECKHAM (player faveret aku), Van Nisterlrooy, Forlan, Veron dan ramai lagi. Pastu time tu plak FERDINAND (defender termahal of the 90s) baru join ManU. Time tu mmg aku bangge gile tengok ManU. Malangnye season tu ManU tak berjaya menjuarai EPL sebab ARSENAL tentibe hebat sangat plak musim tu. Still ianya tak melemahkan semangat cintakan ManU aku.

So fast forward ke tahun 2011 aku still menyokong ManU. Banyak suka-duka dan pahit manis aku dah tempuh dah. Di boo oleh penyokong-penyokong Liverpool Arsenal atau Chelsea kalau ManU kalah. Kesian dorg nak sgt tengok ManU kalah sebab dorg tau dorg tak sehebat ManU. Tak kisah laa kang bile ManU menang besar ke atas dorg terdiam terus dorg. Aku nak amik contoh Chelsea arr. Brape kali ntah diorg tukar manager, tukar manager macam tukar stokin. Kalo tahun tu tak perform terus nak sack. Ko tengok SIR ALEX FERGUSON brape lame die stay kat ManU. Semenjak penubuhan EPL early 90's, ManU worst position adalah tangga ke 3 jer. Banding ngan kelab lain?? ManU tiap-tiap tahun qualify UCL, Chelsea ngan Liverpool?? Liverpool punye fans biasenye berkokok dengan kemegahan 5 kali UCL dorg. Past 10 years ape achievement dorg?? Sama taraf ker dengan ManU?? Hidup kite ni pandang ke depan jangan pandang ke belakang. 
 
Ramai cakap ManU ni beli pemain bintang tu dorg power tu. I'm Sorry?? Cube korg tengok skuad kat atas tu, brape bnyk star yang ade?? aku nampak star yg tggl ROONEY ngan NANI jer, tu pown injured, yang lain2 mcm GIGGS ngan SCHOLES dah tua, FERDINAND, VIDIC ngan VAN DER SAR dah past their prime time dah. ManU punye recent transfer HERNADEZ ngan BEBE, BEBE !!!!!!! player ntah mane-mane pungut tapi still brape gol diorg dah score skrg?? Liverpool selalu ckp yang diorg x menang sebab TORRES takde, habis tu team ade 11 bukan satu, ManU takde ROONEY pown ok jer takde pown merasa tangga ke-2 dari bawah. MAN CITY macam-macam player dorg beli tapi ape kes, skrg dengar citer nak sack si MANCINI tu betol ker?? Man City ade hati cakap dorg lagi hebat dari ManU, tapi mggu lepas dorg kalah ngan Wolves, minggu ni ManU menang dengan 2ND TIER team ape citer??

Ramai jugak cakap ManU ade RONALDO dulu tu sebab die power mng UCL semua (one man team). Im Sorry?? ko tgk statistik si RONALDO tu kat ManU, hujung-hujung season baru die perform baru die score berpuluh-puluh gol. Ini menunjukkan yang ManU beli dan "TRAIN" pemain die bukan mcm Chelsea, Man City atau Real Madrid yang beli player yang dah digilap, takde seni langsung. Bile Manu nak beli pemain tu mesti kelab-kelab besar lain aku bid untuk player tu sebab diorg tahu player tu akan menyelah kalo ManU beli. Contoh die ManU nak beli RONALDINHO dulu, time tu die belom laa star gile babi lagi tapi bile tau ManU nak beli cepat2 kelab lain kejar.

Ape-ape pown terjadi aku tetap akan sokong ManU selama-lamanya, kalah menang aku tak kisah. Kelab ni banyak sejarah dalam idup aku. Aku start main bola sebab ManU. Aku start tgk bola sebab ManU. Semuanya kerana ManU. From now i will love ManU whole heartedly forever !!!!!!

No comments:

Post a Comment