Monday, November 22, 2010

Mengintip Arsenal Malaysia

Sabtu yang lepas aku telah meng-follow member aku si IDHAM pergi tengok game ARSENAL VS TOTTENHAM HOTSPURS kat TTDI iaitu tempat fan base ARSENAL MALAYSIA. Aku dah lame teringin nak follow member aku tapi selalunye xde chance sebab busy tapi bile dapat tau mggu tu NORTH LONDON DERBY aku pastikan aku free untuk follow. Aku interested gak nak tgk macam mane suasana menonton bola dekat kelab fans sendiri dan ternyata ianya seronok yang teramat sangat. Oleh kerana aku kipassusahmati MANCHESTER UNITED aku telah mengajak AFFAN member seperjuangan aku untuk menonton bersama, backup laa katekan. Kalo tentibe fans arsenal serang aku, aku campak jer arr affan sebagai umpan aku lari arr secepat mungkin. Sesin mengajak affan ikut aku g TTDI adalah seperti berikut:

AKU : Woit malam ni ko jadi tak nak gi TTDI.
AFFAN : Wat ape??
AKU : Tengok game arsenal vs spurs arr kan aku dah cakap dari mggu lepas.
AFFAN : Krohhhhh... (berdengkur)
AKU : Patek, hamkachan, niama mcb tol arr..

Last2 mamat tu konpom gak ikut aku. Kepada kawan-kawan yang mengenali affan, sekarang ni kalo die berdengkur maknenye die setuju arr tu. 

Nak dipendekkan cerita kiterg pergi naik kereta MYVI MCLAREN aku. Ade 4 org ,aku, affan, idham ngan si mail. Dua die hard fan man u ngan arsenal dalam satu kereta. Setibenye kat kafe tu dah ramai ngan orang sampai meja xde. Nasib arr kerusi ade. Anne kedai tu pown cukup pro dalam memberikan tempat yang terbaik kepada kiterg malam tu. Malam tu mmg aku terasa kecik jer walaupun hakikat aku ni besar orangye. Mana taknye ramai sungguh umat2 ARSENAL FANS kat situ. Sume pakai baju ARSENAL dari zaman klasik penaja SEGA sampai arr ke penaja EMIRATES. Terkejut jugak aku bile ade jugak mcm  pangkat DATUK yang memiliki syarikat sendiri tapi sanggup turun untuk menonton game tu, terserlah perot buncit datuk tu bile pakai jersey bola. Nampak sgt die jarang main futsal.

First half memang tempat tu ibarat satu pesta. Mane taknye leading 2-0. 1st goal NASRI aku tergamam jer bile tgk mereka2 ni melompat menjerit keriangan. Mmg havoc. Ape jadah affan pown melompat same cam orang gile. Tapi 2nd gol arsenal bile CHAMAKH score aku pown melompat gak arr. Mana tahan nak jugak aku menjerit same. Dorang kat sane mmg kebebasan bersuara. Selambe jer jerit FUCK GALLAS !!!!! FUCK BALE !!!! aku pown sekali sekala jerit gak syok ooo kutuk orang ni.

Tapi pagi yang cerah tak semestinye petang tu tak hujan. Mane taknye bile TOTTENHAM comeback balik 2-3. Bile BALE score aku tgk fans dah mula resah. Time penalti fans dah mula gigit jari. Bile VAN DER VAART score maki hamun pown bermula. Dan akhir sekali bile KABOUL score carutan semakin menjadi-jadi. Aku dah risau dah mane taknye bile affan menjerit WOOOOOOOO !!!! bile mamat tu score. Nasib arr die masih ingat yang die berada in enemies lair time tu, kalo tak tak tahu arr ape akan jadi. Ade yang menjerit FUCK YOU SCUM GO MAKE YOUR DVD LAA FUCK YOU !!!!!!!!!!!! (special info, fans spurs akan buat satu dvd khas kalo team dorg menang atau pown draw dengan arsenal) Lepas game habis sume blah sambil mulut berkumat-kamit mencarut. Tak terkecuali si IDHAM. Kepongehannye cukup terserlah malam tu.

Macam ni arr perasan sume fans ARSENAL malam tu
Lepas antar idham ngan mail balik aku pown g ngan affan tgk game manu kat RESTORAN SYED. Nak tgk kat MCD BANGSAR badi sebab asal tgk kat sane jer tak pernah mng. Mesti kalah atau draw. Yang terbaru dah leading 2-0 bleh plak draw 2-2. Tapi malam tu Manu mng 2-0. Maybe pasni tu port baru aku ngan affan tgk bola plak hahaha. Chelsea pown kalah malam tu. Kemenangan Liverpool pown xde makne sebab dah xde efek dah. Dorg menang pown xkan catch up ngan ManU punye. 

Ape-ape pown aku seronok g sane. Sekali-sekala jadi fans ARSENAL ape salahnye. Aku ngan affan nak cari plak fan base MANCHESTER UNITED MALAYSIA. Nak lak try tgk dengan fans sendiri plak. To arsenal malaysia fans, thanks for the hospitality.

PS:- Aku yakin jualan DVD yang fans TOTTENHAM wat mesti lagi laku dari cerita 2 ALAM.

No comments:

Post a Comment