Saturday, December 4, 2010

Lagu Kahwin

Musim cuti sekolah ni mak aku memang selalu mendapat jemputan pergi kenduri kahwin. Boleh katekan tiap-tiap minggu ade jer kenduri kahwin yang kene attend. Aku memang pongeh bab-bab nak gi kenduri ni. Nak cari jalan dah arr susah. Pastu kebiasaannye hari kenduri ni mesti panas terik. Satu je aku suke, makan free. Itupun kalo makanan tu sedap arr. 

Time makan biase para tetamu dihidangkan dengan lagu-lagu yang adoi tak urban langsung. Tiap-tiap kenduri lagu same jer. Bosan btol. Aku tak tau arr macam mane DJ kahwin tu leh tahan dengar lagu-lagu kahwin yang bosan dan mendatar ni. Lagu M Daud Kilau konpom ade punye arr. Kalo aku kahwin nanti aku cakap kat mak aku aku tak nak dengar lagu-lagu tak urban ni. Banyak lagi lagu yang sesuai untuk kenduri-kenduri macam ni. Berikut adalah list-list lagu yg aku nak dimainkan time aku kahwin nanti.

1. 311-Love songs
2. Darkness-Love is only a feeling and i believe in a thing called love
3. Evanescene-My immortal
4. Backstreet Boys-Incomplete
5. Jason Mraz-Lucky
6. Placebo-Bright Lights


Lagu 311 ni tak silap aku bekas awek aku si Britney Spears guna time wedding die.

Pastu lagu entrance pengantin aku taknak dah dengar bunyi2 kompang ni. Asyik-asyik kompang dah bosan dah aku dengar takde kelainan langsung. Berikut adalah lagu entrance pengantin yang aku idam2kan.

1. Metallica (S&M)-Ecstasy of Gold
2. Star Wars Theme-Imperial March
3. Godfather Theme Original (pergh ala-ala perkahwinan mafia)
4. Hall of the mountain king (orchestra version)
5. Requiem for a dream (soundtrack LOTR)


Metallica entrance time konsert S&M gune lagu ni. Aku rase lagu ni mmg sesuai untuk entrance yang gempak-gempak.


Lagu tema Godfather. Cerita yang memberi impak mendalam kat dalam idup aku.

Ni laa antara setlist lagu-lagu yang aku nak gune nanti. Aku taknak arr masukkan sangat lagu-lagu heavy dari band-band seperti METALLICA, SLIPKNOT, R.A.T.M atau seantero dengannye maklumlaa nanti orang kate ape plak ann. Terutama sekali mak cik- mak cik yang tak habis-habis nak mengumpat atau mengutuk. Dah takde keje lain ke mak cik oit anak ko tu kahwin "free" ngan mat rempit lagi malu oi !!!!!!!

PS: kite hanya merancang tapi tuhan yang menentukan.

4 comments:

  1. hahaha best jugak tu mmg kena ngan entrance kahwin..

    ReplyDelete
  2. lu byk tengok tv la brader...ikut la budaya kita yg sedia ada ni..

    ReplyDelete
  3. sebab gua banyak tgk tv laa kepala otak gua pikiran die lebih meluas tak sempit camtu jer.. budaya2 jugak tapi kalo still kekal ngan budaya lama sampai bile2 pon tak akan berkembang..

    ReplyDelete