Monday, December 27, 2010

Indonesia VS Malaysia ??


Semua rakyat Malaysia semalam bergembira apabila pasukan bola sepak kebangsaan kita dibawah pimpinan K.Rajagopal berjaya meraih kemenangan bergaya 3-0 ke atas Indonesia di Stadium Nasional Bukit Jalil. Kejuaraan AFF Suzuki Cup boleh dikatakan bakal menjadi milik Malaysia sebab berdasarkan rekod kejohanan ni, Indonesia 3 kali masuk final tapi kempunan memanjang (tak pernah menang arr maksudnye). Rekod juga menyatakan yang semua team yang menang 1st leg kat final telah menjadi johan kejuaraan piala ASEAN ini.  Aku pown turut tumpang gembira dengan kejayaan ini yang membuktikan bola sepak Malaysia telah bangkit dari tidur yang lama like a phoenix rises of from its ashes. Tapi sayangnye kalau kite julang piala tu nanti kite akan menjulang di tempat lawan yakni di Jakarta, Indonesia.

Lepas menonton game semalam aku segera bukak FACEBOOK pastu pergi ke page AFF SUZUKI CUP. Seperti yang dijangkakan indon-indon dah mula berkokok. MALINGSIAL dah jadi ayat common dorg dalam page tu. 20 comment indon akan dibalas dengan 1 comment oleh rakyat Malaysia. Bagi aku buang masa jer gaduh ngan dorg ni sebab bagi aku dorg ni sejenis bangsa yang BEBAL dan tak MENGENANG BUDI langsung.

Terdapat lebih kurang 4 JUTA rakyat indon yang menetap secara halal dan haram di MALAYSIA. Dorg kerja cari makan kat sini sejak dari tahun 90an lagi aku rase. Kita dah cukup baik kasi dorg duduk sini cari rezeki halal tapi rakyat dorg kat sana tak habis-habis nak caci negara kita. Rakyat dorg kat sini pown mcm anjing gak. Dorang dok sini tak bayar cukai tapi dapat menikmati segala kesenangan yang sepatutnya khas untuk rakyat kita. Bayangkan arr pagi2 naik bas muka dorg jer penuh dalam bas tu. Kadang-kadang aku pikir kita duduk kat Malaysia ke Indonesia??

Dorang berkokok kat FACEBOOK dengan ayat seperti “MALINGSIAL miskin budaya, tiru budaya Indonesia, pergi mampus kau MALINGSIAL !!”. Well taik dorg arr kita miskin budaya. Kalau pun Malaysia miskin budaya well Indonesia miskin semuanya. Tengok arr keadaan negara dorg compare ngan kita. Dorang ade ker pencakar langit setinggi KLCC?? Dorg ade ker kereta nasional sendiri?? RM1 kita dengan 1 Rupiah dorg mane lagi tinggi?? Adoi diorg ni berkokok lebih pasal budaya laa apelaa mane bukti yang kiter curi budaya dorg?? Lagi pown bukan budaya rakyat kita nak mengutuk negara orang, bakar bendera negara orang, baling najis kat kedutaan negara orang . Tu semua seratus peratus budaya dorg takde satu pown yang menunjukkan tu budaya kita.

Diorang kutuk kita MERDEKA atas bantuan BRITISH dorg merdeka atas usaha sendiri. Pastu dorg bangga diorang merdeka dulu. Dorang merdeka dulu tapi negara mana yang lebih maju?? Dorang merdeka dengan cara berperang, kita merdeka dengan rundingan, mana lagi bijak?? Cube kita lihat politik negara dorg ngan negara kita, politik mana yang lebih korup?? Tapi rakyat dorg tak habis-habis nak kutuk kita. Yang aku takleh blah perkataan MALINGSIAL tu dorg cipta semata-mata nak jatuhkan nama negara MALAYSIA.
Malas laa aku nak kutuk lebih2 pasal negara dorg ni. Buat perabis tenaga aku menaip jer kutuk dorg ni. Baik aku gi restoran Syed makan satay ganja 20 cucuk lagi bagus. Ape-ape pown aku harap team bola kita bawak balik piala AFF SUZUKI Cup tu ke Malaysia. MALAYSIA BOLEH !!!!!!!!!

PS:- Kalau Malaysia juara aku akan puasa 3 hari. MALAYSIA BOLEH !!!!!

No comments:

Post a Comment