Wednesday, March 2, 2011

Happy Birthday To Me

2nd March 1990 was a day that a legend is born. That day will forever be written in history as the day greatness himself enter the world in a form of a cute little baby boy destined to grow up to become someone legendary.21 years later however... Nothing great happen. (facepalm)

Dah arr cukup-cukup arr aku merepek. Seperti korang sume tau hari ni hari jadi aku. Aku ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada MARK ZUCKERBERG sebab letak function birthday notification kat FACEBOOK yang beliau create. Sekurang-kurangnye ada arr jugak orang yang ingat tarikh lahir aku ni. Korang toksah tipu laa kalo facebook ni takde konpem korang tak ingat birthday member-member korang. Takleh nak salahkan korang jugak sebab ape jadah nak ingat birthday kawan yang beratus ribu, nak hafal sifir 3 pown terkial-kial inikan pula tarikh birthday kawan-kawan.

Birthday aku kali ini memang aku rase agak sedih sedikit. Pertama sekali sebab aku celebrate sorang-sorang. Kat kolej ni aku mane ade housemate. Semua dah graduate dah. Dulu kalo time birthday ni aku menyorok belakang pintu takut kene tepung, tapi sekarang ni aku mengharap sangat orang baling tepung kat muka aku, terubat laa sedikit kesunyian di hati ini.  AWEK?? Aku mane ade awek yang nak wish birthday kat aku. Kadang-kadang teringin gak ade awek at least ade arr orang yang manja-manja kat telefon wish happy birthday kat aku. Aku tgk member aku heh awek die berusaha plan Birthday wat pakwe die yang tersayang, JELES lak ai. Tapi nak wat camner belum rezeki aku lagi. Member kelas aku yang lain plak?? heh aku ade 2 orang jer member yang aku rapat kat kolej ni. Yang lain semua budak INTERNATIONAL so tak arr rapat sangat ngan dorang. Aku menyalahkan jurang komunikasi dalam hal ini. Haiz its so sad but true...

Nasib malang aku bertambah apabila MANCHESTER UNITED kalah pulak ngan CHELSEA. Takper arr adat bola memang macam tu. Aku takkan mengungkit (macam fans team lain kalo team dorang kalah) yang MANCHESTER UNITED kalah sebab main kat tempat lawan, kalah sebab Chelsea menang penalti, kalah sebab referee yang bias, takkan komplen yang sepatutnye Luiz kene RED CARD dan macam-macam lagi. Tak aku takkan komplen buang karan jer aku komplen kang ade jer dolak dalihnye nanti.

Malang ditambah lagi dengan ASSIGNMENT yang shit. Apelaa nasib aku, stress dengan esenmen sebelum ni belum habis lagi dah ditambah dengan esenmen baru yang macam shit. Lagi shit bile esenmen ni esenmen yang memerlukan aku menggunakan kalkulator saintifik 570 untuk menyiapkan esenmen tersebut (esenemen finance). Bertambah malang apabila aku terpaksa RE-DO esenmen ni sebab masalah2 teknikal. Penat aku berjaga semalaman buat esenmen last-last kene RE-DO. Oh shit oh shit. Apelaa malang nasib aku.

Tapi petang ni sedang aku meratah popia dengan air suam (nescafe takde nak bancuh) dan merenung keluar tingkap melihat pemandangan gunung-ganang kat Mantin ni aku terperasaan sesuatu. IM STILL ALIVE. Bersyukur aku masih hidup lagi. Mak ngan adik aku pown hidup lagi meaning I still have a family to celebrate my birthday with when I get back to Kuala Lumpur. Aku pown masih ade kawan-kawan kat KL. Ade yang aku kenal sejak aku dari darjah satu lagi dan ade jugak yang aku kenal berpisah dan kemudian jumpe balik. Ade yang aku baru kenal dan ade yang aku langsung tak ingat sape laa minah yang dok bersembang ngan aku kat FB pagi tadi. For that God I thank you for blessing me with this wonderful life I've had right now.

For the people yang wish aku hari ni TERIMA KASIH laa banyak2. Greatly appreciate it. At least kurang laa sikit stress aku buat esenmen ni. Tapi stress tu maybe bertambah kurang 200 kali ganda kalo dapat hadiah. Aku dari kecik teringin benar nak PS3, tak dapat PS3, PSP pown jadi arr. Aku tak minat I-Phone, I-Pad ni tapi kalo nak kasi pown aku terima jer dengan hati yang ikhlas hahahaha. (shit muka tembok betol ak ni tak malu mintak hadiah).




ps:- sambil makan popia cube korang dengar lagu ni, konfirm bertambah sedap popia yang dimakan, kalo tak sedap jugak cube cecah ngan cili sos, kalo tak sedap jugak, gi masak popia tu sendiri...

No comments:

Post a Comment