Saturday, January 29, 2011

korang fikir korang sunyi?? fikir sekali lagi..

Lame sungguh aku tak update blog ni. Kesian jugak aku tengok blog aku ni dahagakan kasih sayang. Hanya digunakan untuk mengusha blog orang tapi blog sendiri diabaikan. Well bukan ape dua tiga minggu ni sem baru mula balik so agak busy sedikit. So aku decide nak kali ni nak cerita arr hidup aku kat kolej.

Hostel kolej aku sebenarnye lot apartment. Satu unit ade 3 bilik ngan 3 bilik air. So takde alasan student lambat masuk kelas sebab bilik air penuh pagi-pagi. Aku mase mula-mula masuk kolej aku duduk dengan senior. Ape barang duduk ngan same baya tak matang arr (matang arr sangat). Aku syok dok ngan dorang ni. Asal lepak aku terasa seperti brader2 plak kat kolej tu. Awek sekelas kalo usha aku lepak ngan housemate aku mesti ingat aku ni matang sungguh orangnye sesuai buat pakwe (ni tipu toksah percaya).

Nak dipendekkan cerita pertengahan tahun lepas semua housemate aku dah graduate. Ade yang graduate sebagai student berjaya dan ade yang telah “GRADUATE”  secara sendiri juga. Mase cuti sem pertengahan tahun lepas aku sorang yang cuti dulu. Diorang ni masih stay hostel sebab ade hal nak settle ngan kolej. Biase arr final sem macam2 nak settle thesis, project etc. Bile aku balik semula ke kolej apartment aku kosong. Semua dah blah. Tinggal aku sorang2 duduk dalam apartment 3 bilik.

3 sem dah berlalu lepas housemate aku semua dah graduate tapi aku masih duduk sorang2 kat apartment tu. Aku ade tanye jugak pihak hostel apesal takde budak baru nak masuk apartment aku, diorang cakap budak2 sekarang ni manja2, tak berani nak duduk ngan senior, takot ragging la tu. Shit sungguh. Lagi satu aku mengambil course Degree kat kolej aku. It turns out that kat kolej aku tak ramai budak Melayu yang amik course Degree sebab dorang lebih prefer amik course HND. Therefore semua kawan2 yang aku kenal time Foundation telah lost contact sebab dorang masuk HND dan aku plak masuk Degree. Kelas aku plak budak Melayu ade 3 orang jer termasuk aku yang lain semua International students arr.

So for the past 3 sem aku duduk sorang2 kat kolej. Makan sorang2, minum sorang2, study sorang2, tido pown sorang2. Rumah aku ade 3 bilik tapi aku just gune bilik aku. Lepak kat ruang tamu pown tak sebab kosong takde pape. Sungguh bosan. The first few weeks i felt that freedom. Takde orang kacau tido, takde nak pow duit takde gangguan2 yang tak sepatutnye. Tapi lame2 aku menjadi sungguh bosan. Aku sungguh keseorangan kat kolej. You know you are alone when you start talking to the wall.

People said that zaman kat menara gading ni sungguh seronok sebab spend time ngan member2 yang gempak2. Tapi aku, kenangan aku kat kolej hanyalah lepak kat bilik sorang2 sambil korek hidung. When you live alone for awhile your mind starts to think of something that you are not suppose to think for example what am I gonna be in 5 years time, will I be someone or will I be no one over and over again. Percayalah korang boleh jadi gile kalo dok sorang2 for along time. Tapi aku dah biase dah. Sem pertama aku start dok sorang2 sumpah aku depressed gile tapi aku rase aku dah used to it kot....

PS- A friend in need is a friend indeed..

No comments:

Post a Comment