Monday, June 27, 2011

Kalau Aku Jadi Perdana Menteri

Post kali ni post aku tulis sebab aku dah rage sangat dengan keadaan politik kat Malaysia sekarang. Bagi aku baik Barisan Nasional ker Pakatan Rakyat ker dua-dua pun ada kelemahan masing-masing. Takde yang perfect. Bagi aku sekarang ni aku pegang prinsip "better work with the devil you know, than the devil you dont know" so paham-paham jerlaa kalo politik aku lebih berpihak kepada parti apa. Kalo tak paham pegi balik repeat MUET korang dengan kadar segera, tak guna kalo dapat band 6 sekalipun tapi peribahasa senang mcm tu pun tak paham. Berikut adalah perkara-perkara yang aku akan lakukan kalo aku "pegang" Malaysia ni satu hari nanti.

Memansuhkan Segala Subsidi
Ini adalah langkah pertama aku kalo aku jadi PM, aku akan mansuhkan semua subsidi baik subsidi ron 95, ron 98, subsidi gula, subsidi beras semua aku akan mansuhkan. Mesti orang cakap aku gila ke apa?? ehh peduli apa aku, yang jadi PM aku bukan korang lantaklaa aku nak buat ape pun. Buat apa aku bagi subsidi kalau rakyat tak habis-habis komplen harga barang naik sebab kerajaan macam bangang tak reti handle ekonomi, macam diorang tak tahu kerajaan belanjakan berbillion dolar untuk tampung subsidi. Bayangkan berapa billion duit kerajaan yang aku dapat save nanti. Dengan duit berbillion-bilion tu aku boleh buat menara 200 tingkat plak bagi rakyat butthurt suka-suka hati aku. Nescaya lepas ni ramai laa orang gune kenderaan awam, keta Alphard dah tak berani nak lenjan 180kmph dekat highway, duduk lorong tengah jer memanjang nanti. Makanan ruji rakyat pun dah bertukar takde makan nasi lemak hari-hari sebab beras dah mahal. Teh tarik pun jadi satu bende yang eksklusif nanti. Aku pasti dengan ini kadar obesiti berjaya dikurangkan kat Malaysia ni.

ISA is the LAW
Ingat aku tak takut ker rakyat memberontak buat rusuhan sebab aku mansuhkan subsidi, mestilah aku tak takut sebab ISA ada muahahaha. Semua yang buat onar sikit dengan kerajaan aku nanti jangan malu jangan segan masuklah korang ke dalam ISA aku. Bersuara jer sikit pasal kerajaan cam cibai maka bersiap sedia laa korang nak makan cabai kat dalam ISA tu nanti. Mana-mana ahli politik yang kantoi video seks maka ke dalam ISA laa kamu tempatnye. Yang tukang rakam tu pun aku humban dalam ISA, apa bangangnye dah tahu mamat tu nak buat onar ko bleh rakam lagi pastu sebarkan kat orang ramai. Sebarkan kat buletin utama lak tu kalau budak2 kecik tanye ni cerita apa takkan aku nak cakap wayang kulit kot, bangang-bangang.

Cukai Kereta Dikurangkan
Apa jadah kereta MYVI yang tak seberapa tapi harga die mahal nak mampus. Dah laa kereta buatan tempatan itupun mahal macam harga kereta import ker. Kereta import tu tak mahal tapi cukai die yang mahal mcm haram jadah. Kalo tak takdenye aku nak beli Myvi baik aku beli Honda Accord idaman, lagi best. Sekali lagi orang mesti persoalkan aku ni gile ker suka-suka turun harga cukai nanti kereta kat jalan berlambak traffik jam sape yang susah. Ape nak risau, harga kereta memang laa murah tapi harga minyak plak mcm mana kat dah xde subsidi, kah kah kah time tu aku rase kereta Myvi aku pun dah dianggap satu luxury kah kah kah. Aku pulak time aku jadi perdana menteri aku tukar semua kereta kerajaan dari menggunakan PROTON tukar kepada BENTLEY, baru arr nampak macam boss-boss sikit. Ni perdana teksi perdana pun ade.

Pinjaman dan Biasiswa No More
Sebagai langkah untuk kerajaan aku kumpul duit berbillion-billion untuk bina menara 200 tingkat aku telah sebulat suara menggunakan kuasa aku untuk mengharamkan pinjaman pendidikan berkuat-kuasa serta merta. Buat ape aku kasi duit kat rakyat pastu bile dah kerja makan gaji dorang tak nak bayar balik. Duit tu pun belum tentu korang gune buat untuk belajar. Sebagai student aku tahulah yang lelaki biase buat duit tu sebagai downpayment motor, beli laptop handphone gempak yang perempuan plak shopping sakan. Pastu hujung-hujung sem gigit jari. Aku perdana menteri yang adil. Aku buat korang gigit jari dari awal sem hingga habis sem padan muka korang kah kah kah.

Berikut adalah langkah-langkah yang aku ambil kalo aku jadi Perdana Menteri satu hari nanti, moto aku nanti bile berucap ialah Kerajaan Didahulukan, Pencapaian Diutamakan. So nanti jangan lupe undi aku dalam pilihan raya ekk.

PS:- Takde sape yang perfect semua bangang-bangang..

No comments:

Post a Comment