Monday, April 11, 2011

Lagu Ringtone yang Misteri

Time aku keje kat Metrojaya dulu aku pernah ditugaskan jaga kaunter promotion. Kalo sape selalu pergi MidValley punye Metrojaya kaunter die adalah kaunter kat bahagian South Court tu. Biasenye barang-barang yang dijual barang-barang urban yang mahal nak mampus macam minyak wangi, pencuci muka dan lain-lain lagi. Aku suke jadi cashier kat kaunter promotion ni sebab biasenye barang-barang mahal ni tak laku sangat sales die walaupun ade promotion. So aku lebih bnyk melepak korek idung jer kat kaunter aku. Kadang-kadang aku jadi kaunter pertanyaan. Seronok melayan mat salleh ni sebab diorang friendly tanya very polite pastu respect orang tapi cube kalo orang Melayu kita tanya, salam pown haram mereka nak sebut, inikan pula terima kasih dan juga senyuman. Celaka sungguh, wajah kita budaya kita tau tak..

Ade sekali tu minyak wangi Tommy Hilfiger (aku dah kate barang-barang die mmg urban) cap Dreaming buat promotion. Aku plak ditugaskan jadi cashier time promotion tu. Pagi-pagi lagi hidung aku dah berdarah, mana taknye diorang gi letak poster besar2 minah model perfume ni kat tengah2 south court tu. Dah la tu model tu berkemban plak tu. Aku yang innocent gile time tu pagi2 dah wat dosa tgk poster tu. Tapi orang kata rezeki jangan ditolak, orang kasi kite amik, orang tunjuk kite tengok arr. Pastu siap ade iklan tv lagi. Iklan ni mmg takleh masuk tv kat Malaysia arr tapi berkat teknologi youtube aku leh arr tunjuk iklan tu kat sini. 


Haa amacam seksi tak. Kalo korang kate bende ni biase2 jer korang memang otak biru jenis layan blue filem jer memanjang. Sekarang ni aku tak amik port sangat pasal gambar dalam iklan tu, yang menjadi tanda tanya aku sekarang ni adalah lagu dalam iklan tu. Kalo sape2 yang kenal rapat ngan aku dorg akan perasan yang lagu tu adalah lagu ringtone handset aku. Ye aku minat dengan rentak lagu tu sampai aku convert video youtube ni jadi mp3 format dan jadikan sebagai ringtone handset aku.

Lagu ni dah jadi ringtone aku dah dekat 3 tahun dah semenjak aku berenti kerja dari Metrojaya dulu. Kadang-kadang jadi ringtone org call, kadang-kadang jadi ringtone sms. Tapi sampai sekarang lagu ni misteri buat aku sebab aku tak tau lagu penuh die ape. Aku buat research aku kat youtube lagu ni tajuk Dreaming from Jason Rowe, aku cube search wikipedia cari nama Jason Rowe ni dan cube godek2 ada tak lagu dreaming ni versi penuh. Malangnye sampai sekarang tak jumpe. Akhirnye aku give up mencari. Entah ade entah tidak lagu penuh untuk iklan ni. Hanya Jason Rowe saje yang tahu.



Video ni adalah the closest yang aku dapat untuk lagu penuh. Kalo sape-sape tahu pasal lagu ni tolong arr bitau aku tajuk die. Tapi aku rase takde orang tahu kot.

PS:- Nampak sangat aku budak baik aku tak sangap video iklan die tapi aku sangap lagu die. Innocent sungguh aku ni.

No comments:

Post a Comment